Παραλία Χώρας (Νειμποριό)

Που βρίσκεται: Στη Χώρα. Είναι ο δεύτερος κολπίσκος που «αγκαλιάζει» την πρωτεύουσα του νησιού.
Ιδιαίτερα χαρακτηριστικά: Αμμουδιά, με ρηχά νερά, ιδανική για οικογένειες με μικρά παιδιά. Εδώ βρίσκεται ο Ναυτικός Όμιλος Άνδρου, ενώ στο λιμάνι μπορεί κανείς να δει ψαράδικα και θαλαμηγούς. Οργανωμένη παραλία, με ξαπλώστρες, ντους και αποδυτήρια. Λειτουργούν ταβέρνες, καφέ, μπαράκια.
Πώς θα φτάσετε: Με τα πόδια από τη Χώρα, ή με Ι.Χ, ακολουθώντας τον παραλιακό δρόμο προς τις Στενιές.

Χώρα (Παραπόρτι)

Που βρίσκεται: Στα ανατολικά του νησιού. Είναι ο ένας από τους δυο κολπίσκους που «αγκαλιάζουν» την πρωτεύουσα του νησιού, Χώρα.
Ιδιαίτερα χαρακτηριστικά: Μεγάλη αμμουδιά, που είναι εκτεθειμένη στους βόρειους ανέμους. Χρειάζεται προσοχή όταν φυσούν βόρειοι άνεμοι, λόγω ισχυρών υπόγειων ρευμάτων. Σε μικρή απόσταση υπάρχει ταβέρνα.
Πώς θα φτάσετε: Με Ι.Χ, ακολουθώντας το δρόμο στην είσοδο της Χώρας, αλλά και με τα πόδια από την πλατεία Καΐρη.

'Αχλα

Που βρίσκεται: Στην ανατολική πλευρά του νησιού, βόρεια της Χώρας.
Ιδιαίτερα χαρακτηριστικά: Πρόκειται για την ωραιότερη, ίσως, παραλία της Άνδρου. Ψιλή άμμος, μικρό λευκό βότσαλο, μαγευτικά νερά, πλατάνια μέχρι λίγο πριν την άμμο κι ένα ποταμάκι που καταλήγει στην παραλία.
Πώς θα φτάσετε: Η πρόσβαση είναι αρκετά δύσκολη και γίνεται από χωματόδρομο που ξεκινά δεξιά από το χωριό Βουρκωτή. Πολύ πιο εύκολα μπορεί να γίνει η πρόσβαση διά θαλάσσης, με βάρκα από τη Χώρα.

Συνετί

Που βρίσκεται: Στην ανατολική πλευρά του νησιού, ανάμεσα σε Χώρα και Κόρθι.
Ιδιαίτερα χαρακτηριστικά: Από τις ομορφότερες παραλίες του νησιού. Με βότσαλα, βαθιά και κρυστάλλινα νερά και σπηλιές μέσα στη θάλασσα. Ο όγκος των βουνών δημιουργεί σκιά τις απογευματινές ώρες. Είναι εκτεθειμένη στους βοριάδες. Εδώ καταλήγει το φαράγγι «Διποτάματα», με τους παραδοσιακούς νερόμυλους. Εδώ γυρίστηκαν αρκετές σκηνές της ταινίας «Μικρά Αγγλία».
Πώς θα φτάσετε: Με Ι.Χ. Από τη Χώρα, ακολουθώντας τον κεντρικό δρόμο προς το Κόρθι, στρίβουμε αριστερά προς το χωριό Συνετί και αμέσως πάλι αριστερά προς την παραλία.

Γιάλια (Πίσω και Εμπρός)

Που βρίσκονται: Στην ανατολική πλευρά του νησιού, αμέσως μετά τη Χώρα, στο χωριό Στενιές.
Ιδιαίτερα χαρακτηριστικά: Στα εμπρός Γιάλια υπάρχει χαλικάκι, καθώς και χοντρά βότσαλα, ενώ λειτουργεί και εστιατόριο. Στα πίσω Γιάλια έχει αμμουδιά. Υπάρχουν ξαπλώστρες και λειτουργεί beach bar. Μπορεί κάποιος να πάει από τη μια παραλία στην άλλη, κολυμπώντας.
Πώς θα φτάσετε: Από τη Χώρα ακολουθούμε το δρόμο προς Νειμποριό κι εκεί στρίβουμε αριστερά προς Στενιές και Αποίκια. Σε λίγα λεπτά συναντάμε τη διασταύρωση (δεξιά) που οδηγεί στο χωριό Στενιές. Την ακολουθούμε και συναντάμε τα εμπρός Γιάλια στα δεξιά μας. Στα πίσω Γιάλια φτάνουμε με τα πόδια, αφήνοντας το αυτοκίνητο στον κεντρικό δρόμο.

Χαλκολιμιώνας

Που βρίσκεται: Ακριβώς στο κέντρο της δυτικής πλευράς του νησιού, στην περιοχή της Σταυροπέδας.
Ιδιαίτερα χαρακτηριστικά: Παραλία με άμμο και ρηχά νερά. Δεξιά κι αριστερά έχει βράχια και θεωρείται καλή για ψάρεμα. Λειτουργεί beach bar. Υπάρχουν ξαπλώστρες. Στην περιοχή από την αρχαιότητα μέχρι τους νεώτερους χρόνους λειτουργούσαν μεταλλεία.
Πώς θα φτάσετε: Πολύ εύκολα με Ι.Χ. Ακολουθώντας τον κεντρικό δρόμο προς Χώρα, στη Σταυροπέδα υπάρχει διακλάδωση δεξιά και αμέσως πάλι δεξιά που οδηγεί στην παραλία. Υπάρχει άνετο parking.

Αποθήκες

Ιδιαίτερα χαρακτηριστικά: Παραλία με άμμο, κρυστάλλινα νερά, ένας μικρός και γραφικός κολπίσκος, ιδανικός και για ψάρεμα. Υπάρχουν λίγες ομπρέλες, ενώ λειτουργεί και beach bar.
Πώς θα φτάσετε: Με Ι.Χ. Ακολουθώντας τον κεντρικό δρόμο προς Χώρα, στη Σταυροπέδα υπάρχει διακλάδωση δεξιά και αμέσως πάλι δεξιά που οδηγεί στην παραλία Χαλκολιμιώνα. Μισό χιλιόμετρο, περίπου, πριν το τέλος του δρόμου χωματόδρομος στα αριστερά, σας οδηγεί στις Αποθήκες. Υπάρχει χώρος για parking.

Βόρη

Που βρίσκεται: Στο ανατολικό τμήμα του νησιού, κοντά στο χωριό Άρνη.
Ιδιαίτερα χαρακτηριστικά: Αμμώδης παραλία με καταγάλανα και κρυστάλλινα νερά. Υπάρχουν δέντρα που εξασφαλίζουν σκιά. Ξεχωριστή «πινελιά» το ναυάγιο –ένα πλοίο που έχει κολλήσει στους βράχους. Δεν είναι οργανωμένη.
Πώς θα φτάσετε: Από το δρόμο προς Ρέματα και Άρνη, μετά τα Ρέματα παίρνετε αριστερά τον χωματόδρομο και πάλι αριστερά στην πρώτη διακλάδωση.

Της Γριάς το Πήδημα

Που βρίσκεται: Στη νοτιοανατολική πλευρά του νησιού, στο βόρειο τμήμα του Όρμου Κορθίου.
Ιδιαίτερα χαρακτηριστικά: Ο μακρόστενος πέτρινος βράχος που ξεπηδά από τα νερά της. Δεν είναι μεγάλη παραλία. Έχει άμμο και λεπτό βότσαλο και τα νερά της είναι πεντακάθαρα και κρυστάλλινα.
Πώς θα φτάσετε: Με Ι.Χ η παραλία βρίσκεται 10 λεπτά από το Κόρθι. Τα τελευταία 300 μέτρα είναι μέτρα υποχρεωτικής πεζοπορίας, σε κατηφορικό μονοπάτι. Υπάρχει, ωστόσο, και βάρκα που μπορεί να σας μεταφέρει δια θαλάσσης, από το Κόρθι.

Λύδι

Που βρίσκεται:
Στα ανατολικά του νησιού πολύ κοντά στη Χώρα, μετά το Παραπόρτι.
Ιδιαίτερα χαρακτηριστικά: Δυσπρόσιτη με εξωτική ομορφιά. Η θάλασσα βαθαίνει απότομα και ο βυθός κρύβει θαύματα, βότσαλα, μεγάλες πέτρες, ψάρια που κολυμπούν, χταπόδια που τρέχουν να κρυφτούν.
Πώς θα φτάσετε: Ένα απότομο μονοπάτι, κοντά στην Αγία Μονή, οδηγεί στα γαλαζοπράσινα νερά.

Πηγή πληροφοριών andros.gr

The website was created with Mobirise